Konfekcjonowanie i co-packing.

Pracownicy wykonują różne czynności przy paczkach w magazynie

Konfekcjonowanie i co-packing w magazynie

Konfekcjonowanie i co-packing jako działalność usługowa.

 

Konfekcjonowanie i co-packing  w dziedzinie logistyki towarowej stanowią jedne z etapów w drodze produktu od producenta do finalnego odbiorcy. Jest to najczęściej przepakowywanie z większego do mniejszego.
Na przykład, ze 100 kg worka ziarna powstaje 200 małych 0,5 kg woreczków dla sklepu zoologicznego. Ze 100 l beczki płyn hamulcowy popłynie do butelek o pojemności 1 l. Perfumy z kolei, z butelek o pojemności 1 litra zostaną rozlane do niewielkich 50, 30 czy nawet 20 ml atomizerów.

Różnorodność produktów dyktuje zróżnicowanie opakowań, wszelkiego rodzaju torebek, pojemników, woreczków, kartoników, tacek, butelek i buteleczek. Bardzo ważne jest dostosowanie typu opakowania do rodzaju produktu. Ma ono przede wszystkim spełniać funkcję ochronną. Zdarza się zatem, że konfekcjonowanie sprowadza się tylko do przepakowania towaru z powodu nieodpowiednich opakowań, np. uszkodzonych.

Ponadto ma opakowanie także ważną funkcję informacyjną. To na opakowaniu umieszczane są wszelkie wymagane opisy i oznakowanie produktu. Niektóre, zwłaszcza w branży spożywczej określone są odrębnymi przepisami. Umieszczanie informacji na opakowanych produktach to inaczej etykietowanie. Proces ten wchodzi zakres konfekcjonowania.

Szerszym i bardziej kreatywnym procesem jest co-packing. Wymaga on dodatkowo zaprojektowania, często także produkcji opakowania dla całego zestawu kilku produktów. Łączenie produktów, ich wspólne pakowanie pełni ważną rolę promocyjną. Czasopismo z dołączoną płytą DVD czy próbkami kosmetyków to przykład co-packingu marketingowego.

Sortowanie, pakowanie, etykietowanie są elementami wspólnymi dla konfekcjonowania i co-packingu.

Oba procesy stanowią część pakietu usług oferowanych przez firmy i centra logistyczne, z których mogą korzystać zarówno producenci, jak i dystrybutorzy w ramach outsourcingu.

 

Czym różnią się konfekcjonowanie i co-packing?

Co-packing jest szerszym i bardziej kreatywnym procesem . Wymaga on dodatkowo zaprojektowania, często także produkcji opakowania dla całego zestawu kilku produktów. Łączenie produktów, ich wspólne pakowanie pełni ważną rolę promocyjną. Czasopismo z dołączoną płytą DVD czy próbkami kosmetyków to przykład co-packingu marketingowego.

Sortowanie, pakowanie, etykietowanie są elementami wspólnymi dla konfekcjonowania i co-packingu.

Branżowy outsourcing.

Oba procesy, zarówno konfekcjonowanie, jak i co-packing stanowią część pakietu usług oferowanych przez firmy i centra logistyczne, z których mogą korzystać zarówno producenci, jak i dystrybutorzy w ramach outsourcingu.

 

 

 

 

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

2018-06-14T14:00:36+00:00 Lipiec 19th, 2017|konfekcjonowanie chemii, konfekcjonowanie płynów, Recykling|4 komentarze

4 komentarze

  1. robobiz 19 lipca 2017 at 10:33 - Reply

    jak chce tym sie zająć, to od czego najlepiej zacząć? od konfekcjonowania czy od copakingu?

  2. jantas 20 lipca 2017 at 10:37 - Reply

    @robobiz Chyba nieuważnie czytałeś, z tekstu wynika, że konfekcjonowanie jest prostsze, tak? To chyba lepiej zaczynac od rzeczy prostszych

    • robobiz 20 lipca 2017 at 10:51 - Reply

      no nie do konca tak jest, bo moze być bardzo prosty copaking tez

  3. magma 28 lipca 2017 at 08:58 - Reply

    Gdyby ktoś potrzebował kogoś do projektowania opakowań to polecam swoją osobę. Zainteresowanym podam kontakt w odpowiedzi.

Dodaj komentarz