![Pracownicy wykonują różne czynności przy paczkach w magazynie](http://konfekcjonowanie.ekorecycling.pl/wp-content/uploads/2017/07/iStock_000025505169XSmall-300x199.jpg)
Konfekcjonowanie i co-packing w magazynie
Konfekcjonowanie i co-packing jako działalność usługowa.
Konfekcjonowanie i co-packing w dziedzinie logistyki towarowej stanowią jedne z etapów w drodze produktu od producenta do finalnego odbiorcy. Jest to najczęściej przepakowywanie z większego do mniejszego.
Na przykład, ze 100 kg worka ziarna powstaje 200 małych 0,5 kg woreczków dla sklepu zoologicznego. Ze 100 l beczki płyn hamulcowy popłynie do butelek o pojemności 1 l. Perfumy z kolei, z butelek o pojemności 1 litra zostaną rozlane do niewielkich 50, 30 czy nawet 20 ml atomizerów.
Różnorodność produktów dyktuje zróżnicowanie opakowań, wszelkiego rodzaju torebek, pojemników, woreczków, kartoników, tacek, butelek i buteleczek. Bardzo ważne jest dostosowanie typu opakowania do rodzaju produktu. Ma ono przede wszystkim spełniać funkcję ochronną. Zdarza się zatem, że konfekcjonowanie sprowadza się tylko do przepakowania towaru z powodu nieodpowiednich opakowań, np. uszkodzonych.
Ponadto ma opakowanie także ważną funkcję informacyjną. To na opakowaniu umieszczane są wszelkie wymagane opisy i oznakowanie produktu. Niektóre, zwłaszcza w branży spożywczej określone są odrębnymi przepisami. Umieszczanie informacji na opakowanych produktach to inaczej etykietowanie. Proces ten wchodzi zakres konfekcjonowania.
Szerszym i bardziej kreatywnym procesem jest co-packing. Wymaga on dodatkowo zaprojektowania, często także produkcji opakowania dla całego zestawu kilku produktów. Łączenie produktów, ich wspólne pakowanie pełni ważną rolę promocyjną. Czasopismo z dołączoną płytą DVD czy próbkami kosmetyków to przykład co-packingu marketingowego.
Sortowanie, pakowanie, etykietowanie są elementami wspólnymi dla konfekcjonowania i co-packingu.
Oba procesy stanowią część pakietu usług oferowanych przez firmy i centra logistyczne, z których mogą korzystać zarówno producenci, jak i dystrybutorzy w ramach outsourcingu.
Czym różnią się konfekcjonowanie i co-packing?
Co-packing jest szerszym i bardziej kreatywnym procesem . Wymaga on dodatkowo zaprojektowania, często także produkcji opakowania dla całego zestawu kilku produktów. Łączenie produktów, ich wspólne pakowanie pełni ważną rolę promocyjną. Czasopismo z dołączoną płytą DVD czy próbkami kosmetyków to przykład co-packingu marketingowego.
Sortowanie, pakowanie, etykietowanie są elementami wspólnymi dla konfekcjonowania i co-packingu.
Branżowy outsourcing.
Oba procesy, zarówno konfekcjonowanie, jak i co-packing stanowią część pakietu usług oferowanych przez firmy i centra logistyczne, z których mogą korzystać zarówno producenci, jak i dystrybutorzy w ramach outsourcingu.
jak chce tym sie zająć, to od czego najlepiej zacząć? od konfekcjonowania czy od copakingu?
@robobiz Chyba nieuważnie czytałeś, z tekstu wynika, że konfekcjonowanie jest prostsze, tak? To chyba lepiej zaczynac od rzeczy prostszych
no nie do konca tak jest, bo moze być bardzo prosty copaking tez
Gdyby ktoś potrzebował kogoś do projektowania opakowań to polecam swoją osobę. Zainteresowanym podam kontakt w odpowiedzi.